Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Collegereeks Marketing strategie

Erasmus Universiteit Rotterdam

  • Beschrijving
  • Overzicht

Vergaar kennis van belangrijke concepten en theorieën die samen het fundament van het vakgebied marketing strategie vormen.


Organisaties ontlenen hun bestaansrecht aan het creëren van waarde voor hun klanten. Tijdens de collegereeks marketing strategie onderzoekt u waardecreatie door middel van strategische marketingactiviteiten. Bij het ontwerpen van een marketingstrategie ontwikkelt u een visie over hoe deze waardecreatie het meest effectief gerealiseerd kan worden. Hiervoor moet u kunnen onderzoeken waar de behoeften in de markt liggen en dient nagegaan te worden waar nieuwe mogelijkheden voor groei liggen. Vervolgens wordt een waardepropositie ontwikkeld die de mogelijkheden van de markt zo effectief mogelijk benut. Hierbij gaat het om producten en diensten, merkassociaties, relaties en de manier waarop klanten benaderd worden. Uiteindelijk leert u de essentie van het ontwikkelen van een duurzaam verdienmodel. U zult al deze onderwerpen systematisch behandelen, en steeds vanuit een strategisch perspectief bespreken met docenten en medecursisten.

characteristics

Na succesvolle afronding van deze collegereeks, heeft u de volgende leerdoelen behaald:

*kennis van de elementen van een marketingstrategie
*kennis van belangrijke concepten, theorieën en frameworks die samen het fundament van het vakgebied van marketingstrategie vormen
*inzicht in de wijze waarop deze concepten, theorieën en frameworks toegepast kunnen worden ter onderbouwing van beslissingen
*analytisch onderbouwen van strategische marketingbeslissingen
*berekenen van financiële implicatie

Niveau N.V.T.
Vorm Full-time
Incompany Nee
Open inschrijving Nee
Kosten (indicatie) Geen opgave
Titulatuur Geen titel
Benodigde taalkennis Nederlands
Gefinancierd Privé
Afronding Certificaat
Credits 420