Word een expert in de mediasector en begrijp hoe bedrijven en overheden media inzetten.
De masterprogramma's Media Studies in Rotterdam spelen in op de groeiende behoefte aan academisch gevormde media-experts die de complexe veranderingen in onze internationale samenleving kunnen duiden.
Als student aan de Erasmus Universiteit verdiep je je in de laatste trends op mediagebied en weet je de verbinding te leggen tussen het werkveld en theorie. Je leert je wetenschappelijke bagage toe te passen op vraagstukken waarmee managers, beleidsmakers, communicatieadviseurs, marketeers, mediaplanners, programmamakers en redacteuren binnen en buiten de mediasector worden geconfronteerd.
Deze master biedt je keuze uit twee specialisaties:
* Media & Cultuur (dit programma gaat in 2018-2019 verder als het volledig Engelstalige programma Media & Creative Industries)
* Media & Journalistiek
Kosten
2018
|
Full-time
|
Institutioneel
|
€ 10900 / jaar
|
2018
|
Full-time
|
Wettelijk voorgeschreven
|
€ 2060 / jaar
|
2018
|
Part-time
|
Institutioneel
|
€ 10900 / jaar
|
2018
|
Part-time
|
Wettelijk voorgeschreven
|
€ 2060 / jaar
|
2019
|
Full-time
|
Institutioneel
|
€ 11200 / jaar
|
2019
|
Full-time
|
Wettelijk voorgeschreven
|
€ 2078 / jaar
|
2019
|
Part-time
|
Institutioneel
|
€ 11200 / jaar
|
2019
|
Part-time
|
Wettelijk voorgeschreven
|
€ 2078 / jaar
|
admission
Academische schrijfvaardigheid en analytisch vermogen.
characteristics
* Je doet actuele kennis op over productie, distributie en receptie van media on- en offline;
* Een interactief programma, met aandacht voor theorie en praktijk ontwikkel je een visie op de maatschappelijke en culturele aspecten van media;
* Intensieve training in het analyseren van complexe ontwikkelingen, en het vertalen van de snel veranderende mediawereld naar onderzoek en praktijk.
instruction modes
Het onderwijsprogramma is kleinschalig, intensief en interactief en speelt zich voor een groot deel af in het 'mediamasterlokaal', dat speciaal voor de master Media Studies is ingericht. Met onderzoekers en gastsprekers uit het veld en intensieve debatten over actuele mediakwesties leun je dicht tegen de praktijk aan. In de seminars en workshops verdiep je je niet alleen in de theorie, maar train je ook allerlei relevante vaardigheden als presenteren, debatteren, analyseren en schrijven.
job perspective
Afgestudeerden van de master Media & Journalistiek komen onder meer terecht in management-, research-, marketing- en publiciteitsfuncties binnen de mediawereld, de cultuursector en de communicatiebranche. Ze blijken goed te functioneren als redacteur, journalist en programmamaker bij diverse media, maar ook als docent in het hoger onderwijs en in beleids- en communicatiefuncties bij overheden, bedrijven en non-profitorganisaties. Bovendien blijkt de master een goede basis voor een loopbaan als wetenschappelijk onderzoeker.